5.5.2017 Hal­li­tuk­sen 3. ko­kouk­sen koos­te

Hallituksen 3. kokous 5.5.2017 kooste

Näkövammaiset käsityöntekijät ry:n hallitus kokoontui kolmanteen kokoukseen Tampereelle 5.5 klo 13.30-15.30. Kokouksessa käsiteltiin hallituksen työskentelyä sähköpostilistan avulla ja todettiin, että asioita tullaan käsittelemään alustavasti sähköpostin välityksellä. Kaikki hallituksen jäsenet eivät ole kuitenkaan sähköpostin käyttäjiä, mutta päätettiin silti, että sähköpostia käytetään aktiivisesti. Kokouskäytäntöjen luominen esityslistan ja pöytäkirjan välillä oli keskustelussa ja todettiin, että hallitus noudattaa uusia käytäntöjä rutiineissaan.
Todettiin yhdistyksen taloustilanne.
Hallitukselle kerrottiin, mitä asioita on periytynyt edelliseltä hallitukselta ja selvitettiin, mitkä vaativat välittömiä toimenpiteitä.
Todettiin, että yhdistyksen tarraa on riittävästi varastossa ja sen hinta on edelleen 12 euroa rullalta. Rullassa on 1000 kpl ja postituskulut lisätään toimitukseen.

Hallitus hyväksyi 3 uutta jäsentä ja kunnioitti yhden jäsenen poisnukkumista hetken hiljaisuudella.

Kesäpäivien suunnittelua jatkettiin ja ohjelmatyöryhmä jatkaa itsenäisesti sen työstämistä.
Historiikin tekeminen on työn alla ja se valmistuu pikkuhiljaa.
Hallitus sai tiedoksi tämän hetken ohjaajakoulutuksen tilanteen sekä Arlan artesaanikoulutuksen sisällön muutoksen. Arlan artesaanilinjan opetussuunnitelmasta on poistettu kokonaan harjansidonnan ja korinpunonnan opetus. Kalusteiden tekemisen opettaminen on loppunut jo useita vuosia sitten. Hallitus tulee ottamaan kantaa Arlan tilanteesta joko avoimella kirjeellä tai julkilausumalla.

Tiedotti Kaisa Penttilä